Får jag "lov"?

Dag ett: Fredag
Vaknade med en känsla av att min hjärna blöder, går väl över, beror väl på sömnbrist, tänkte jag. Sedan höjdes kroppstemperaturen. Gick omkring inne i Jönköping för att hitta de sista julklapparna, sedan bestod duschen innan det som skulle bli ett härligt Bongo besök, av att springa in på Friskis och Svettis och uttnyttja deras dusch. Sedan kurerade jag mig med piller, allt för att hålla humöret uppe. Vid det här laget var jag relativt varm och halsen behandlade resten av kroppen illa, men bafucin löste det.
Väl på Bongo började jag känne av det här mer, så jag beslutade mig för att inte vara en del av köttmarknaden.
Sedan, efter många timmar av bla dansande och blackjack, vilket ledde till värkande leder (Tänk själv, när man har feber och känner sig svag, fast lägg då till känslan av att lederna konstant böjs lite lätt bakåt) och huvudvärk. Sedan, på bussresan hem, inget problem, men busshållplatsen till mitt hus? Det kändes som att vandra från limbo till dödsriket. Frossan fick varenda led, muskel, ben och tand i hela kroppen att frenetiskt vibrera. Vartenda steg tog tre gånger så lång tid att fullborda, det enda jag tänkte på var att fortsätta...

Dag två: Lördag
Vaknar med extrem värme, tar flertal timmar innan jag drar mig upp ur sängen. Sedan pågår ett konstant skifte av värme och kyla hela dagen, och jag måste självklart balansera det så gott det går. Kan i alla fall konstatera att värmen är bättre än kylan. Att huttra av köld när man ligger med ylletöja, pyjamasbyxor, raggsockor och ett tjockt duntäcke är inte direkt en bra start på lovet.

Dag tre: Söndag
Vaknar 14.30, alltså är dagen i princip borta. Febern har "mojnat", men har blivit ersatt av en underlig huvudvärk som gör det svårt att stå upp. Mina ögon är däremot konstigast, eftersom de uttsöndrar en känsla av att någon klämmer på dem, hårt, ifall jag inte tittar rakt framåt, vilket är väldigt komiskt om jag ska se mig omkring. Hostan har även återvänt, värre än någonsin, känns ungefär som om jag hostar upp syra vid varje lungsmärtande hostattack.

Som sagt, bra start på lovet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0