Inlägg, behövs en titel?

Framtid och förflutna, båda känns stulna.

För tillfället sitter jag och försöker forcera in Vietnamkriget i mitt stora men relativt tomma huvud. Vietnam ger mig tyvärr ingen större ro, eftersom jag är i samma situation som Damocles, utan alla fördelar då. Uppsatser hänger över mitt huvud, om jag inte är försiktig brister den tunna tråden som håller dem uppe, och de klyver mitt huvud och jag är väldigt, väldigt död.
Jag förundras över både konceptet och ordet "motivation". Motivation, hur skapas det? Var kommer det ifrån? Överallt irrar det omkring dessa trashankar till människor som säger att livet är värdelöst och suger. Vad som konfunderar mig är att många av dessa människor har så mycket att leva för, romanser, intressen, talanger och så vidare.
Själv, ja, jag har ingen motivation. För att vara morbid har jag inget att leva för, inget att sträva efter. Allt som min känslomässigt efterblivna barndom lärde mig är förstört av denna värld. Eftersom jag inte längtar till något, har inga verkliga mål, ingen talang, ingen raison d'etre, har jag ingen framtid. Mitt förflutna kastade jag bort för längesedan. Så jag lever i nuet, ett trångt litet utrymme utan fönster.
Lösningen på alla mina problem är att fokusera, "ta sig i kragen" och ordna allting innan det är för sent. Jag säger det här till mig själv, men jag kan inte agera, kan vara bristen på motivation. Eller så har jag fått ADHD på något vis.

För övrigt så fick jag besök av ZJS trion nyss, väldigt oväntat med tanke på att helgerna dessa dagar består av Fredag; fest, Lördag; vila, Söndag; Plugg. Att spräcka den här gråa mosaiken med hjälp av två röda och en blond nyans var kul. Dock så blev jag lite överumplad, med tanke på att jag för tillfället var i ett stadie som är jämnförbart med en så kallad uteliggare.

Som en sista notis; hade återigen ett anfall över mitt hårfästekomplex. Insåg att det är min "widow's peak" som orsakar problemet. Det är de sakerna som stör mig mest i detta universum, de som varken går ignorera eller ändra.

Kommentarer
Postat av: S

Du har visst talanger! du bara vägrar att se dem själv.

2008-12-16 @ 11:32:03
URL: http://paintspeeling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0