Sluta

Så mycket jag bör sluta med

Bör sluta äta för mycket skräp
Bör sluta sitta uppe för att plugga så sent
Bör sluta vara lat
Bör sluta skjuta upp saker

Återigen sitter jag uppe klockan ett på natten och gör läxor. En muntlig presentation skall vara klar innan morgonen gryr. Den är klar, men jag kan inte släppa den, den måste vara perfekt, och det går inte med den lilla tid jag har.
Åt helvete med allt antar jag, lev vidare.

Semseter hade suttit utomordentligt fint, iofs hade en miljon, en nördtjej med modellkropp till flickvän, perfekt fysik, +50 i IQ och förmågan att förvandla allt jag stör mig på till ost också varit det.
Men jag kan inte få något av dem. Bara jobba vidare antar jag, framåt kamrater!

Jag är inte en människa längre, dock tvivlar jag på att jag nånsin varit en, jag är en maskin, om jag stannar kasseras jag, om jag underpresterar, kasseras jag, om det finns en bättre model, kasseras jag.

Ack ack ack, arma öde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0