Hiatus

Var sannerligen en bra tid sedan jag skrev ett inlägg, kan bero på att jag inte känner något större behov att göra det. "Online journals" (Jag VÄGRAR kalla dem bloggar, eftersom det låter som ett monster ur H.P Lovecraft) har för övrigt gjort mig en smula bitter, speciellt över mänskligheten. "Digitala dagböcker" (Kalla dem var du vill, utom "det"), så som blondinbella, Kenza, Engla's Showroom etc, får mig bara att bli arg och förbanna mänsklighetens namn.
Som individ (och grupp) kan man ju undra varför mode och bristande intelligens är de mest intressanta sakerna i en människas vardag...

Kommentarer
Postat av: sofia

dock så tycker jag det är fel att döma ut mode som ett intresse mindre värt än något annat. det kan vara ett kreativt och inspirerande intresse och medium. ser man det från ett genusperspektiv blir man plötsligt lite misstänksam; det är ingen som klagar på typ tevespels/teknikbloggar, men det är norm att spy galla över modebloggarna. visst, de flesta är jävligt irriterande just för att de saknar någon som helst intressant aspekt, men det har inte med mode som företeelse att göra egentligen. eller hm. nåt i den stilen.

2009-03-22 @ 21:53:45
URL: http://armyofmetaphors.blogspot.com
Postat av: E

När jag säger mode menar jag inte skickligt sydda tyger och perfekta kläduppsättningar, utan rosa glitterskit som mainstream blondiner gillar

2009-03-26 @ 21:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0